Exchange Challenge

Jag har sett att en del andra utbyteselever har gjort den så kallade Exchange Challenge på sina bloggar och tänkte att det kunde vara roligt!
 
Vilket land ska du åka till?
USA
 
 
Vilken organisation åker du med?
STS och min amerikanska organisation heter STS Foundation (det är de som letar skola och värdfamilj till mig).
 
Hur/var skulle du helst vilja bli placerad?
Detta är något som inte spelar någon större roll för mig, vilket är riktigt skönt. Jag har inga speciella önskemål om vart jag kommer. Det som jag tycker spelar roll är att jag får en bra värdfamilj som jag trivs i.
 
Har du fått familj eller gjort stat- / regionsval?
Nej, jag har inte fått min familj än och jag har heller inte önskat någon delstat. Jag funderade på att önska, men sen kom jag fram till precis vad jag svarade på förra frågan, att jag inte bryr mig så mycket om vart jag kommer, utan att det är familjen som är det viktiga.
 
Kommer du åka på något förberedelseläger?
Yes! Jag inleder mitt utbytesår med sju dagar i New York! Det är STS som anordnar detta och i New York så kommer vi delvis ha lektioner inom bland annat amerikansk historia men även ha utflykter och liknande.
 
Vad ser du mest fram emot?
Oj, det var en svår fråga. Det finns så mycket som jag ser fram emot. Men jag måste nog säga det amerikanska livet i allmänhet; att gå på high school, skapa rutiner dit jag kommer och att helt enkelt ha det amerikanska livet som min vardag.
 
 
Vad fruktar du mest?
Just nu är jag mest taggad på att komma till USA, men hemlängtan är nog det som jag är mest rädd för. Jag har varit iväg på många läger och liknande men det går inte att jämföra med att vara borta i tio månader.
 
 
Vill du prova någon ny sport?
Ja, det vill jag absolut. Frågan är vad. Jag spelar tennis hemma i Sverige och vill gärna fortsätta med det, men dans, simning eller någon annan idrott skulle vara roligt att testa, kanske lacrosse.
 
Vad kommer du sakna mest?
Självklart kommer jag sakna min familj och mina vänner, men något säger mig att även om man tror att det är de man kommer sakna mest så är det inte det. Jag tror att alla små saker som känns självklara är det jag kommer sakna mest. Svenskt väder, säsongerna (beroende på vart jag kommer i USA), svenskt lösgodis, lokaltrafiken osv.
 
I USA, kommer du åka på någon resa arrangerad av organisationen?
STS anordnar några resor under årets gång. Jag har inte tänkt så mycket på om jag ska med på någon av dem och jag har inte pratat om det med min svenska familj. Men självklart skulle det vara roligt att följa med på någon.
 
Namnge tre platser du vill besöka i ditt land:
New York, omgivningen kring orten jag hamnar i och kusten kanske?
 
Tror du att det kommer att bli ett bra år?
Absolut! Jag tror att det blir lite vad jag gör det till. Men jag tror det kommer bli toppen och jag längtar så mycket.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0