En uppsats (i bilder)

En hel del har hänt sen jag senast skrev något om vad jag faktiskt gör här på dagarna och vad jag hittar på. Jag tänkte därför lägga upp ett gäng bilder som mer eller mindre beskriver den senaste veckan.
 
Stir Crazy: Lördagen för drygt en vecka sen var det bara jag och min värdpappa som var hemma så han tog mig till en restaurang där man själv plockar färska grönsaker och frukter, väljer vad för kött man vill ha och om man vill ha nudlar eller ris. Sen lagas maten framför en under tiden man väntar. Maten langas sen upp på en tallrik och så går man tillbaka till sitt bord. Det var supergott!
 
 
Här tillagas min mat
 
 
Skolan: Skolan rullar mer eller mindre på som vanligt, förrutom att jag är/var sjukt stressad i men Child Guidance Class. Idag kom alla barnen till skolan och jag var en av fyra "lärare" som hade min första lektion idag. Det var massiv med saker att fixa och det är sånt som inte går att göra hemma så det gäller att vara sjukt effektiv i skolan. Vi fyra som ledde lektioner idag fick nämligen ingen dag på oss att planera, vilket alla andra elever får. Men detta var mer eller mindre vad jag gjorde förra veckan. Målade 18 bilder på 50 minuter...
 
 
 
Dodgeball Tournament: I fredags anordnade skolan en Dodgeball turnering. Jag var inte med och spelade men arbetade i kiosken och som domare/ordningshållare runt banorna. Alla utbyteselever var där så vi passade på att ta en gemensam bild :)
Oh, kom på en sak till. Jag vet inte om ni ser det på bilden med alla fem utbyteselever men på tröjorna är det fem cirklar med kartor över våra länder inuti dem. Oanför cirklarna så står våra respektive namn. Cirkeln med Sverige i sig och mitt namn ovanför är nummer fyra från vänster :)
 
 
 
Sleepover: I lördags hade jag och de tre andra utbytestjejerna ett litet pyjamasparty hemma hos mig. Vi tittade på film, åt alldeles för mycket choklad, stannade upp sent, vaknade upp tidigt, pratade om saker och ting och hade en typisk tjejkväll. När vi vaknade på morgonen hade Lisa förberett frukost till oss; glasyrdränkta kanelbullar, bacon och apelsinklyftor. Japp, I am in America...
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sally

Åhh du är så fin <3

2013-11-24 @ 16:38:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0