Lite tankar

Sitter här i mitt amerikanska rum och tittar på lite bilder på min kära dator.
Vad kan jag säga, saker och ting känns inte riktigt bättre sen jag senast skrev om hemlängtan och allt sånt. Känner inte riktigt för att skriva på bloggen när hemlängtan rövar runt i mitt huvud. Men i övrigt fortsätter allt som vanligt här. Skolan går bra, prover kommer och går. Nästa vecka har jag det som kallas "mid term test" i matte, vilket mer eller mindre är som nationella proven fast på halva kursen. Här i USA läser jag alla ämnen varje dag i veckan så en 100-poäng kurs hemma i Sverige slutgörs på en termin här, så nu har med andra ord halva kursen gått. Vet fortfarande inte riktigt vad jag tänkte med när jag valde att läsa vad som motsvarar Matte 3 hemma i Sverige. Men jag har en rolig lärare och härliga klasskamrater i just den klassen så jag kan inte riktigt påstå att jag ångrar det. Dubbelmoral...?
Jaja, trots hemlängtan och allt tufft så ångrar jag inget beslut. Det finns riktigt tuffa tider här, men... en bild (inte blick) säger mer än tusen ord :)
 

Kommentarer
Postat av: Mimmi

Är du nöjd med sts foundation?

2013-11-07 @ 18:01:09
URL: http://skydreamer.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0