Conference Tournament

Igår och idag avgjordes the conference tournament här i området. Det är när skolorna i området möts i en turnering för att se vem som vinner och därmed går vidare till regionsmatcherna (sen går vinnaren där vidare till the state championships). Hur som helst så vann jag min första match igår men förlorade min andra (vilken var mot skolan som är rankad fyra i hela delstaten), resultatet i den andra matchen var 3-6, 3-6 (i första set ledde jag faktiskt med 2-1). Idag spelade jag om tredjeplatsen. Jag var mer eller mindre helt säker på att jag skulle förlora för skolan jag mötte är riktigt duktiga, men tro det eller ej (och jag kan inte förstå att jag faktiskt skriver detta), men efter två timmars spelande tog jag hem matchen med 7-5, 6-4 i två raka set. Jag slutade alltså trea i området (av sju skolor). Hela teamet gjorde bra ifrån sig och tillsammans tog vi skolbussen hem med ett antal fjärdeplatser, två femteplatser och sen tredjeplats.

 Elizabeth och jag
 
Emily och jag
 
HHS Tennis girls
 
Fick med mig en fin fin medalj hem

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0