Svar på kommentarer

Matilda:
Varför flyttade du??
Anledningen till att jag bytte värdfamilj var helt enkelt för att det inte fungerade för mig att bo där. De var väldigt trevliga mot mig, men de hade mycket som pågick i deras privata liv, som påverkade mig. Först så valde jag att bara stanna och stänga allt ute, men med tid så märkte vi att jag påverkades mer än vad jag själv märkte. Jag grät nästan varje dag i två-tre veckor, jag kunde inte sova på nätterna och jag var bara allmänt ledsen hela tiden, jag var inte mig själv längre och till och med i skolan så fick jag frågor om allt var okej med mig. Så vi kontaktade min area rep. och jag bytte värdfamilj.
 
Gabriella:
Hur tycker du att din engelska (som du lärt dig i Sverige) håller sig i USA?
Jag försår inte riktigt vad du menar med frågan, min engelska förbättras här. Men om du syftar på dialekt och sånt så hade jag en blandning av amerikansk och brittisk dialekt (mestadels amerikansk) innan jag kom hit, nu är den helt amerikansk. Folk som bor här säger att jag har fått en liten "Wisconsin-dialekt" men inte särskilt mycket. Ibland kommer den fram, ibland inte. När det kommer till slangord och sånt så använder jag inte många fler än i Sverige. Jag har lärt mig lite förkortningar av ord som jag inte kunde innan jag kom hit.
 
Om ni inte är nöjda med svaren, eller om ni eller någon annan har fler frågor, så är det bara att kommentera så svarar jag så fort jag kan.

Kommentarer
Postat av: Maria

Alltså nu var jag ju bara tvungen, TÄNK om du hamnat i Alabama! Eftersom du fått en Wisconsin-dialekt kan jag ju tänka mig Alabama hehe ;)

2013-12-01 @ 19:09:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0