En intressant dag

Yep, jag trodde att dagen skulle vara en helt vanlig än, och även om den mestadels var det så hände det ena och det andra.
Första lektionen var helt vanlig, vi hade dock en biträdande rektor (någon position i den stilen) där.
Andra lektionen började med ett miniprov/test och sen hörde vi plötsligt i högtalarna att det var dags för en "crisis drill". Som ni hör på namnet så är det en krisövning, vilken skulle komma till nytta om det till exempel skulle inträffa en skolskjutning (min lärare har jobbat på skolan i 25 år och har varit med om en krisevakuering en gång, när banken i området rånades, så ni kan vara lugna där hemma). Hur som helst så släckte vi alla lampor i klassrummet, låste alla dörrar och satte oss tysta i ett hörn där ingen kunde se oss från någon dörr eleer något fönster. Poliser gick runt i skolan (ibland har de med sig hundar tydligen, vet dock inte om de hade det för vi satt som sagt i ett mörkt hörn där ingen kunde se oss). Efter ca 15 minuter var det över och vi återgick till en vanlig lektion.
Tredje lektionen var Lifetime Fitness och vi inledde en ny deltermin, som innebär kickboxning på tisdagarna. Det var ganska roligt men man kände sig lite dum när man stod och boxade ut i luften.
Fjärde lektionen var matte, och jag skämde minst sagt ut mig. Efter en genomgång så låg ett par elever med huvudet på sina bänkar och halvsov så läraren sa att vi kunde ta en tiominuters paus. Även jag var sjukt trött så jag la ner huvudet på bänken och lyckades somna! Jag vaknade av att läraren ställde en fråga. Jag hörde "Anna" som om det var på distans, och sen lite högre och det var då jag reagerade. Som tur är är den läraren riktigt "laid back" och låtsades som om inget hänt, jag undrar fortfarande om han fattade att jag verkligen sov, men jag förstår inte hur han kunde ha missat det. Jaja, alla gör vi misstag och skämmer ut oss här i livet, idag var en sån dag för mig.
Efter skolan när jag gick ut till parkeringsplatsen så hade tjejen jag brukar åka hem med redan kört (igår åkte jag hem med en annan tjej så hon trodde nog att jag skulle göra det idag med), så jag fick smsa min värdmamma och be henne komma hämta mig, men hon slutade först en timme senare så det blev till att vänta på cafeterians golv.
Som sagt, en annorlunda dag...
 
Btw, så är "fiskar" godare här än hemma!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0