Efter 12 timmar

05.45 ringde alarmet imorse. Snabbt klädde jag på mig, käkade frukost och blev upphämtad av Danielle som körde mig till skolan där vi, tillsammans med resten av tennislaget (Varsity), satte oss på skolbussen och åkte 1,5 timme till Kohler där vi idag spelade en Quadragular (fyra skollag som möter varandra under en dag). Med tanke på att det var fyra skolor där och alla mötte alla så kan vi med lite matematik komma fram till att alla fick vi spela tre matcher var idag. Jag är rankad som 4th single och mötte därmed personerna som var rankade som fyror på respektive skola. Jag spelade riktigt bra idag, mina servar satt inte alltid som de skulle men utöver det gick allt superbra. Matcherna spelades bäst av tre set och jag vann alla mina tre matcher med följande resultat (i set):
Match 1: 6-0, 6-0
Match 2: 7-5 (förlorade första set), 7-6 (efter en tiebreaker som jag vann med 7-4), 10-5 (tredje set spelades som en super tiebreak)
Match 3: 6-0, 6-1
I den första matchen mötte jag en tjej som var ny som tennisspelare, jag antar att den skolan bara hade tre singelspelare sedan innan. Den andra matchen var riktigt tuff, jag låg under med 0-3 i första set men kom tillbaka. I den tredje matchen mötte jag en tjej som var lite svårspelad för hon hade samma taktik som jag; att låta motståndaren göra misstagen, men jag var/är en bättre tennissplare än henne och tempot på spelet var inte så högt så jag hade gott om tid att placera bollarna och få henne att springa. 12 timmar efter det att bussen gick från skolan imorse kom jag hem, helt slutkörd efter en lång dag med ett antal timmar på tennisbanan.
Här kommer lite bilder från tennisen, de fyra första är från i torsdags då jag spelade min första match.
 
1. Sprinkled donut - något av det godaste jag ätit // 2. En glad Jennie // 3. Glada tjejer trots förlust // 4. Amerikanare som vi är så beställde vi Pizza Hut som levererades till tennisbanorna.
 
1. Precis innan matchstart // 2. Emily lämnar banan efter seger // 3&4. Dubbles going on
 
En glad Emily är redo för match...
 
...och likaså är hennes dubbelpartner Elisabeth
 
Duktiga som tjejerna är slår de racken tillsammans efter att ha vunnit ännu ett poäng
 
Taktiksnack med Coach C.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0