En snabbis

Hallå allihopa!
Detta får bli ett snabbt inlägg för jag måste sova!
Vilken dag jag har haft idag, eller ja, den har inte varit så märkvärdig. Jag sov bättre inatt än jag gjort de flesta nätterna sen jag kom hit, vilket jag trodde skulle göra denna dag mycket bättre, men nej, nej. Jag har inte mått så bra idag. Innan lunch har jag lifetime fitness på schemat vilket är en lektion då man mer eller mindre svimmar så tuff den är. Idag var det step på schemat. Jag var sjukt hungrig innan lektionen (åt frukost 06.20 och har lunch först 12.25) och halvvägs in på lektionen så var jag nästan på väg att säga till läraren att jag mådde dåligt och inte kunde köra fullt ut. Men jag ansträngde mig och körde på hela passet, trots att jag kände för att spy.
Efter skolan hade jag en tennismatch. Det var första gången på säsongen som vi spelar på hemmaplan, Hamilton High School!! Det var 95 °F ute (35 °C) och luftfuktigheten låg på 65 %. Solen stog högt men eftersom vi hade match så var det bara att ge allt. Efter ca tre/fyra gem så börjar jag frysa och efter ett set så har jag gåshud. Tur nog så blev det bara en två settare så jag slapp spela tre set, men kort sagt så mådde jag inte toppen på banan. När matchen är över (efter ca 50 minuter) tar jag på mig min träningsjacka och kliver sen av banan. När jag kommer ut frågar en av föräldrarna varför jag har på mig jackan, jag svarade då att jag frös. Hon noterade då att jag darrade en aning och hade gåshud och sa det till min Coach som reagerade starkt. Hon gav mig två iskuber (såna man har i kylboxar) och sa att jag skulle ha dem i armhålorna, sen satte de mig i skuggan och gav mig kallt vatten (mitt var varmt och dög tydligen inte), jag fick chips och en brownie eftersom det innehåller salt och socker och alla var så sjukt omhändertagande av mig. Jag fattade inte varför för jag sa att jag mådde bra, bara att jag frös. De kom rätt fort fram till att min kropp var för varm så den typ arbetade för mycket för att kyla ner mig. Jag hade druckit tillräckligt och allt men behövde varva ner och få i mig mat. Hur som helst så tog det inte mer än ca 30 minuter tills jag var tillbaka till mitt normala jag.
Och juste, när jag hade kommit hem ca en timme senare så ringer min värdmamma mig och frågar hur jag mår, bra svarar jag (de brukar fråga det), och då säger hon "är du säker?". Jag svarar bara "ringde någon dig?". Hon hade tydligen kört tillbaka till skolan och då mött coachen som hade sagt att jag åkt hem sjuk. Men som jag tidigare skrev, så mådde jag bra. Allt löste sig i vart fall fint och kvällen slutade med att värdfamiljen och jag åkte och köpte mjukglass på något populärt ställe.
Btw så vann jag tennismatchen med 6-0, 6-1 i set, efter ca 50 minuter. Min motståndare spelade bara med lobbar, vilket gick mig på nerverna. Jag tror hon insåg att det var svårt att ta dem med tanke på solen (vilken hon förresten inte verkade påverkas av över huvud taget). När man lobbar hela tiden går spelet väldigt långsamt så vi höll på ett bra tag med tanke på ställningen i matchen, men nu i efterhand så inser jag att det var bra att hon spelade med så mycket lobbar för då behövde jag inte springa på planen. Om matchen hade varit tuffare hade jag nog behövt sluta spela efter ett set.
Det var allt jag hade att säga inser att det blev rätt långt så bra jobbat ni som läste hela vägen ner :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0