First Football Game

Igår var jag på min första american football game. Det var inte min high school som spelade, men the high school som mina värdsyskon tillhör, (även om de är yngre). Tyvärr förlorade vi matchen. Men det var tydligen "veckans match" så highlights från den tv sändes efteråt och det var en helikopter där som filmade och massa sånt, så det är ju alltid roligt.
Idag steg jag upp vid 08.00 för att vid 09.00 sätta mig i bilen med resten av värdfamiljen och köra till en av grannstäderna där vi skulle springa ett femkilometerslopp för att samla in pengar till en cancerfond. När vi kom dit var parken väldigt tom och efter lite runtkörande och sånt så visade det sig att racet är nästa helg. Så det var bara att köra hem igen.
Senare på dagen hade värdbröderna en american football game som jag var med och kollade på och nu sitter jag här hemma, trött som bara den.
Ska nog ta och byta till mjukiskläder och se en film eller något.
 
Bilder från gårdagens mach - Arrowhead vs. Catholic Memorial (Crusaders):
Innan matchen var vi Crusaders på en liten trädgårdsfest...
 
...med bland annat cupcakes i form av american footballs
 
 
I halvlek hade bandet ett framträdande
 
Och det hade även "the poms" (Cheerleading)

Kommentarer
Postat av: Melina

Vad kul!

2013-09-16 @ 20:29:19
URL: http://mstenso.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0