Day 2 - Jerome and Sedona

Andra dagen i Arizona va det fullt schema. Dagen började med en tre timmars bilresa till Jerome. Vi gick runt i staden, tittade på utsikten (vi va högt upp), åt lunch osv.
 
Vi stannade hos en glasmästare och tittade när han gjorde ett ölglas. Rktigt häftigt!! Han började med att bara ta upp en bit glödande glas på en stårpinne och sen färjade han glaset, rullade det till olika mönster, formade glaset, satte på handtag osv. Det va coolt att se alla små detaljer som är nödvändiga för att veta om glaset är klart eller inte, om det är tillräckligt tunnt, kallt, format osv.
 
Den underbara stolpen som tog upp halva bilden satt ju fin fint...
 
Bob och Nana
 
Tyckte det va lite fräckt att se regnat långt borta
 
Regler hos glasmästaren "unless my wife tells me different" haha
 
That girl tho
 
Jag och min underbara värdsyster Sarah
 
Nana och Patty
 
Sen satte vi oss i bilen igen och körde en knapp timme innan vi kom fram till Sedona som är känt för de röda stenarna, bergen, sanden osv. Det va verkligen vackert, svårt att fånga på bild.
 
Patty
 
 
Bob och Paul
 
 
Lilla jag
 
Downtown Sedona
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Liv

Hej Anna! Kul med din baldejt och vilket roligt spring break ni verkar ha haft!! Kul att se andra delar av USA, antar jag!! :) Philip blev firad två gånger med dajmtårta igår. Kommentaren till den han fick av mig på morgonen var "nu ska vi se om den här är lika god som mammas" haha :p Kul att du verkar ha det så bra!! :D :D Är väl mkt spännande som ligger framför dig nu med bal osv, sedan är det ju snart "upploppet" till att du kommer hem?! Galet vad fort det går! Jag hoppas att du verkligen ska njuta av de sista månaderna! :D Kram

2014-04-26 @ 08:06:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0