Texas Baby

Vi fortsatte vår resa, denna gången reste vi mot Santa Fe. Det blev en lång dag i bilen och tidig läggdags (22.30). Jag sov dock riktigt dåligt. Det va sjukt blåsigt och jag trodde först vi hade en orm i tältet. Så här långt på resan hade vi i vart fall besökt sex delstater.
 
Nästa dag besökte vi the Carlsbad Caverns vilket är grottor som är otroligt avckra men sjukt svåra att fånga på bild. Där fanns fladdermöss som kom ut vid speciella tidpunkter, dock inte n'r vi var där. Campingen denna kväll va enkelt sagt den värsta på hela resan. Det va draperier istället för dörrar till toaletterna, i handfaten låg a 20 döda insekter, i duschen kom en gigantisk skalbagge som (som tur va) Anne dödade. Hon smällde till den med en sko, men jag kan säga att ingen gick in i den duschen resten av den kvällen. Hela badrummet va bara vidrigt.
 
 
Nästa dag spenderade vi nio timmar i bilen, den längsta bilfärden på resan. Vi kom fram till San Antonio där vi gick längs floden som löper genom staden. Det va helt sjukt varmt där, och sån luftfuktighet.
 
 
Dagen efter va det Six Flags som gällde. Vi började med att åka berg- och dalbanor och sen gick vi till vattenparken efter några timmar. Vi åkte två av de bästa berg- och dalbanorna som jag någonsin åkt, en av dem gick baklänges. Några kompisar som stod och kollade sa att min ansiktsuttryck när den körde iväg va helt oslagbart :) De skrattade så sjukt mycket.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0