Sochi 2014

Som jag är säker på att ingen har missat så pågår OS i Sochi. Och som jag antar att ingen där hemma har missat så spelade Sverige och Finland idag i ishockeyn, och Sverige vann. En av mina närsta vänner här i USA är utbytesstudent och kommer från Finland, och rolig som jag är så skickade jag denna bilden till henne:
 
Hittade den på instagram och kan inte komma över hur rolig den är
 
 
Vidare så säger jag stort grattis till det alpina svenska damlaget. Frida Hansdotter var bästa svensk och slog till med en 5:e plats. Tätt där på kom Emelie Wikström på 6:e plats. Emelie tävlade i min region när hon va yngre och detta va hennes första OS, därför är jag extra glad för henne! Övriga damer på start va Anna Swenn-Larsson som slog till med en fin 11:e plats, och Maria Pietilä-Holmner som tyvärr körde ur i första åket.
Säger bara grattis till er tjejer!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0