Dags för termin två

Sitter hemma i soffan och har precis ätit en stor frukost efter att jag i torsdags fick någon mild version av matförgiftning, blää! Hur som helst så vågade jag inte äta mer än en liten skål med frukt på 38 timmar. Vi var som tur va lediga från skolan igår så jag slapp sjukanmäla mig.
 
Alla slutprov är nu tagna och på måndag börjar den nya terminen. Av fyra ämnen har jag fått mina resultat i två av dem, sociologin gick väldigt bra (98%) och kan inte ens fatta att jag fick 100% (!!!!!!) på mitt matteslutprov (ahhh))!!
 
Nästa termin har jag lite tuffare ämnen än denna senaste. Kommer fortfarande inte vara supersvårt tror jag, men jag kommer definitivt behöva plugga lite mer. Så här ser mitt schema för nästa termin ut i vart fall. Min lunch är lagd 1,5 timme tidigare än föra terminen vilket jag är glad för då jag inte vill ha lunch precis innan min idrottslektion.
 
Tänkte bara beskriva mina ämnen:
U.S. Law: Vet inte om det finns så mycket att skriva. Det är amerikansk juridik. Vi läser om lagar, diskuterar olika rättsfall osv.
Civics and Economics: Det är lite som samhällskunskap blandat med ekonomi.
College Reading and Writing: Engelska kurs där vi gör väldigt mycket skrivande. Från personer som tagit kursen tidigare har jag förstått att vi inte alls gör något läsande nästan utan bara en hel del skrivande.
Total Body Condition: Detta är den tuffaste idrottslektionen på skolan. Läraren är huvudcoach för fotbollslaget (American Football that is). Vi har tyngdlyftning varje dag i gymmet och springer i trappor eller har någon annan konditionsträning varje dag. Fokus ligger på tyngdlyftningen om jag har förstått det rätt men jag har sett dem träna när jag hade Lifetime Fitness denna senaste terminen och det är ingen lätt kurs. Hoppas på att vara riktigt vältränad när jag kommer hem :)
 
 

Kommentarer
Postat av: Liv

Spännande, tänk så mycket du lär dig! Kan gissa att det känns skönt att det är vårtermin också :)
Kram

2014-01-26 @ 23:56:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0