Svar på kommentar

Fick en fråga angående STS avresehelg som jag tänkte svara på.
 
Anonym:
Var du på avresehelgen i göteborg med sts? I så fall, tycker du man borde gå på det? Var det många som inte gick? Tror inte jag kan eftersom jag bor väldigt långt bort och skulle bli tvungen att ta ledigt från skolan vilket jag nog inte kan. Kommer jag missa något? 
Tacksam för svar! Kram
 
Hej! Ja, jag va på avresehelgen. Den va väldigt bra och om man kan så tycker jag definitivt det är något man ska åka på. Vi va ca 120 på mitt läger, jag tror det va det enda lägret. Det va ca fyra tidigare utbyteselever där som berättade om sina upplevelser, vad som är realistiskt att förvänta sig osv. En amerikansk coordinator va där och pratade (jag vet inte om det är något de vanligtvis gör), vi hade små aktiviteter, skrev brev till oss själva om utbytesåret om jag minns rätt osv. Det va många små aktiviteter och jag lärde känna flera utbyteselever, ett par av dem va jag i New York med på förberedelsekursen. Så jag rekommenderar definitivt att åka om du kan. Annars så är det inte så att du missar något superstort, men det var en rolig och bra kurs där man fick lära känna andra ungdomar som skulle ge sig av på samma äventyr :)
Kram på dig med och hoppas att du får ett toppen utbytesår!!
 
Bilder från förberedelsehelgen i Göteborg (inga av bilderna är mina):
 
Samlingslokalen
 
 
Minihyddorna vi bodde i (två i varje)
Hälften av oss bodde i små stugor med ca 5 pers i varje
 
Tipsrunda om USA
 
Aktiviteter - har för mig att vi bla hade olika scenarion som vi spelade upp, samt lekar och liknande
 
 
Samling med ledarna
 
Hela gänget stavar till STS :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0