Två Månader i Sverige

Detta blir mitt sista inlägg här på bloggen. Som rubriken säger så har jag nu varit hemma i exakt två månader och jag tänkte kort berätta lite om hur det känns att komma hem från ett utbytesår.
 
Det har känts både roligt, skönt, ledsamt och framförallt väldigt väldigt konstigt att komma hem igen. Det har varit mycket svårare än jag väntade mig, samtidigt som det är roligt att se alla igen. Tiden har stått stilla och alla finns kvar här, samtidigt är allt annorlunda. Jag har växt så mycket som person och de första veckorna hemma kände jag mig lite bortvirrad bland all svenskhet. I USA byggde jag upp ett liv som man nu bara sagt hejdå till typ. Vet ju inte när/om jag kommer se alla igen.
 
Mitt rum här i Sverige är i vart fall fyllt med minnen från mitt år; bilder, min gigantiska Wisconsinfilt, mitt high school diploma, min tassel och så har jag satt upp flaggan som värdfamiljen och alla kompisar skrev på.
 
 
 
Även om det är tufft att komma hem så är jag bara så glad och tacksam för att jag fick uppleva detta året och att jag hade det så bra med underbara vänner, en fantastisk värdfamilj och minnen för livet.
 
I mitt studenttal i USA citerade jag John F. Kennedy och jag älskar fortfarande detta citatet. För mig stämmer det helt in på ett utbytesår. Sen finns det ett annat citat som många utbytisar känner till och som jag också tycker stämmer in helt och hållet.
 
 
 
Med detta så tackar jag för mig. Jag hoppas att alla ni som läst bloggen har tyckt om den och att jag förhoppningsvis hjälpt framtida utbyteselever med lite tips och inspiration. Jag har haft ett helt fantastiskt år och bloggen kommer alltid vara ett minne som jag kan titta tillbaka på och läsa om hur jag kände i just den där stunden osv. Till framtida utbytisar säger jag lycka till och NJUT!! Året blir vad ni gör det till:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0