Day 6 - Baseball, ASU och Margaritaville

Sista dagen i Arizona va det fullt schema som gällde. Vi började med att köra till the Brewers minor league försäsongsträningsställe eller vad det nu kallas. Herre va långt det ordet va förresten. Men the Brewers kommer från Milwaukee bara 15 min från där jag bor i Wisconsin, så det va riktigt häftigt att se stället de tränar på varje försäsong. Det va en match som pågick när vi kom, mellan the Milwaukee Brewers och the New York Giants, det va mellan the minor league teamen. Va riktigt roligt att titta. Och en av personerna som arbetade på området frågade om vi va turister, och när vi sa ja kastade han en av basebollarna till oss :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Dagen fortsatte med att vi åkte till ASU, Arizona State University, ett av de bästa univeristeten i USA. Vi gick runt på campus, tittade in i lite olika byggnader som fokuserade på olika kurstyper osv.
 
Sarah utanför dramaavdelningen tror jag
 
På kvällen åkte i till Margaritaville, en restaurang som tydligen är värd att besöka. Vet inte om det bara är min värdfamilj som älskar den eller om den är känd bland andra också, men god mat hade de i vartfall. Vi hittade också en godisbutik med helt gigantiska godisförpackningar, förutom vanligt godis då.
 
Nana, Bob, Paul och Patty
 
Min underbara värdfamilj och jag
 
Sarah och jag
 
Haha, älskar bara denna bilden så sjukt mycket
 
 
Hittade denna i godisbutiken, och ja, känner väl att så är alla utbytisar..
 
Detta är en stor snickersbar, inte många små i en förpackning!! Försäljaren i butiken tipsade oss om att fritera den och sen skiva upp i små bitar, eftersom den va så stor... (FRITERA?!?!?!)
 
Så sjukt stor, men så sjukt goda!!
 
Detta va helt enkelt en toppen resa. Hade så många roliga stunder, massa skrattande och sommarvärme. Va faktiskt lite skönt att komma hem ett par dagar innan spring break är över, men på måndag är det tillbaka till verkligeheten då skolan börjar igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0