En skoj eftermiddag

Igår så drog jag och en kompis, Alli, ut på en liten bilfärd. Jag skulle nämligen fråga en kompis till balen, men jag har aldrig varit hemma hos honom. Så vi slog in adressen på en GPS. När vi kom fram så skulle vi kolla upp husnumret, och råkade ta bort adressen (bra jobbat). Så vi ringde runt till en hel del kompisar för att se om de visste vilket hus det va eller om de hade skolan adressbok, men ingen visste. Så efter att ha suttit i bilen, på hans gata, i över 10 minuter så körde vi hem, hämtade adressen och körde tillbaka. Det visade sig att vi hade stått precis utanför hans dörr, så vi va bara glada att ingen i hans familj hade sett oss. Alli tog en lapp som sa vart Jake skulle gå, och sprang och satte den utanför ytterdörren. Plötsligt så ser jag hennes huvud komma fram runt hörnet "någon såg mig" säger hon. Sen springer hon fram och ringer på dörrklockan. Så kommer hon runt hörnet igen och säger "han såg mig" och sen spurtar hon runt husknuten. Hon skrattade så mycket och va så söt så jag började också skratta. Sen stod jag med skylten i någon minut innan han kom ut. Jag frågade och han sa ja. Sen kommer min kompis smygandes runt hörnet, och då börjar vi båda skratta igen. Hon bara "det tog dig en evighet att komma ut ju". Jake sa bara att han inte fattat skylten (ännu mer lyckat av oss ju...). Hur som helst så stog vi och pratade en stund, hans mamma kom ut och ja, vi alla pratade en stund innan jag och Alli drog hem igen. Det va i vart fall hur kul som helst, men gick inte alls som planerat...
 
 
Förstår ni konceptet med en "Swedish Fish" och massa andra fiskar??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0